Monday 14 March 2016

PERCUTIAN DI GOLD COST MORIB INTERNATIONAL RESORT

PERCUTIAN DI GOLD COST MORIB INTERNATIONAL RESORT (2H1M)

kolam mandi yang sederhana
Tiket dah lama aku beli dengan harga pekej RM300.00. 2 unit. Tapi kerana sibuk dengan tugasan akhirnya pada  20 Disember 2015 (Ahad) aku baru berjaya book . Oleh kerana jatuh pada hari cuti sekolah maka 1 bilik kena tambah RM100.00. Maka jadilah RM250 seunit.

Aku pakat dengan kawan karib aku. Diapun booking 2 unit. Jadi memang meriah sungguh bercuti ramai-ramai. Anak-anak aku memang teruja nak ke sana. Tapi sayang, sorang tak dapat pergi so aku offer kat kawan-kawan bujang dia. Jumlah kami ke sana 14 Dewasa 2 Kanak-kanak.
bilik 
jakuzi

20 Disember 2015
Kami bertolak jam 12.30 tengahari dan sampai 3.00 petang. Fullamak!!! Parking penuh. Cari-cari dapatlah kat hujung pagar. Time check in tak la ramai orang sebab dah agak lewat masuk. Kami dapat bilik yang bersebelahan dan berhadapan. Bilik aku dan anak-anak dara mengadap kolam. Bilik anak bujang mengadap parking.
Sara x sabar nak mandi

Sampai... Em... sabar aje. Jeng... jeng... jeng... First, Pintu bilik aku tak boleh buka. Nasib baik budak-budak mentainance lalu so mintak tolong. Pas tu econ tak fungsi... Tunggulah diorang betulkan. Aku dan familiy gi bilik sebelah (bilik kawan aku) kami kenduri nasi lemak. Bila pintu dah boleh buka... tak boleh kunci pulak... Sampai ke balik tak boleh kunci. Tahap kebersihan tandas pun kurang memuaskan.

Bila bilik dah seattle, kami terus simpan barang dan solat. Lepas tu apa lagi ke kolam lah kami. Walaupun macam-macam hal berlaku semasa nak masuk tadi tapi bukan lah alasan untuk tidak enjoy. Rugikan dah datang bayar mahal-mahal kannn......

Anak-anak aku memang enjoy terutama yang bongsu pantang jumpa air. Mula lah nak tunjuk skill berenang dia. My Heaven pun sama. Letih jugalah melayan budak-budak ni. Tup-tup jiran kami pun bercuti sama. haa.. Inilah jodoh namanya. Lebih kurang pukul 6.00 petang kami naik ke bilik.
Bersama anak2 CN dan anak2 jiran

Time for 'Jakuzi'. Apalagi anak-anak aku lepas bilas badan berendam pulak kat jakusi dalam bilik air. Buka tingkap sambil tengok TV. Hanya tak berapa best kolam jakuzi tu macam tak berapa ok. Air tak penuh sangat. Bocor!!! Tapi oklah lah bila ada gelebuk2... suka benar diaorang. My Heaven letih agaknya. lepas main kolam terus baring.

Dinner Time
Lepas magrib, kami ke bawah cari lokasi yang stratergik untuk berBBQ. Tapi menurut jaga kat situ, kawasan pantai gold cost tak boleh berBBQ. Maka kami keluar ke pantai Morib. Akhirnya kami sampai satu lokasi tepi pantai berdekatan dengan banglo tinggal.. Emm seram tengok bunglo ni penuh dengan pokok2. Tentu lama sangat dah terbengkalai. 

Mula2 My Heavan dan husband kawan aku cadangkan berBBQ kat depan banglo tu... Eiiii kami semua geleng kepala... seramlah macam ada orang pandang kat kami ajeee...

Kami tinjau-tinjau.. Haa seberang padang depan banglo betul2 tepi pantai memang cantik berBBQ. Tapi satu lagi cabaran.... Untuk sampai ke situ yang memang baik punya pot kami terpaksa melalui longkang yang beralaskan batu muat2 tayar aje. Fullamak kalau aku yang drive agak2 masuk longkang dah... Tabik My Heaven.

Sampai saja kami gotong royong pasang tempat berBBQ. Aku dan kawan aku... macam biasa lah jadi tukang masak. Kami goreng nuggert & udang dahulu. 1/2 jam kemudian kami dah boleh mula bakar ayam dan ikan. Enjoy betul malam tu... berlebih-lebih pulak bekal yang kami bawa.




Tu dia Tukang masak kami!!!

Sementara kami sibuk berBBQ, budak2 ni main kasut roda. Ada pot menyewa kasut roda kat situ rupanya. Yang pandai ok lah enjoy, yang tak pandai hu hu huu.. gedebak gedebuk jatuh...

Pukul 12.00 tengahmalam kami berkemas dan balik ke hotel. Aku jeling2 gak kat banglo tinggal tu... Misteri betul lah tempat tu. Anak aku dan anak buah buah aku agak nakal sikit. Diambilnya beberapa gambar dalam banglo tu. Nak buat experiment agaknya. Tapi gambar tu dah entah ke mana.

Makanan lebihan aku bagi kat anak-anak bujang. Diaorang nak sambung makan lagi lepas berendam dalam jakusi. Agenda aku balik terus tidur. Penatlah dari siang tadi jadual padat. Pas tu jadi chef pulak.


21 Disember 2015
Aku kejutkan anak-anak bangun solat dan bersiap untuk ke dewan makan. Anak-anak bujang tak nak join nak sambung tidur so aku bawa anak2 dara aje. Siap dah mereka dengan pakaian mandi.

Sampai di dewan makan, anak2 aku agak terkejut sebab tempat makan dalam khemah. Aku relex je sebab dah baca serba sedikit dalam blog. Sibongsu kena bayar RM21 (harga kanak2) Kupon makan untuk 4 orang aje.

Bila masuk ke dalam dewan makan aku pulak terkejut. Apa taknya... Dengan harga dewasa RM38, makan berat hanya 2 sahaja... nasi lemak dan mee goreng. Lain2 roti, dim sum, kuih, kek dan buah2. Bagi aku memang mahal.

Lepas makan kami bergambar, berselfie dan seterusnya sambung agenda semalam main kolam. Kali ni aku berlumba dengan sibongsu panjat tangga main gelongsor air. Tak tau berapa kali. Penat jugaklah. My Heaven sambung lepak kat bilik.

Pukul 10 pagi aku arahkan semua naik ke bilik berkemas. Bukan apa... dah tentu2 bidak=budak ni sambung agenda jakusi pulak... kan betul. Akhirnya tepat jam 12.00 kami check out. Kesimpulannya enjoy betul anak2 aku kalau pergi bercuti di tempat2 yang ada kolam dan tub. Aku dan My Heaven biasa jerlah tapi seronok bila tengok diorang enjoy.

Belanja Hangus

Tiket +++ RM250 x2                -       RM500.00
Minyak petrol                          -       RM60.00
BBQ                                        -       RM70.00
Sarapan pagi Kanak2 (1)          -        RM21.00
Bujang roti canai 6 keping       -        RM6.00
Susu kotak  (2)                        -        RM10.00
Milo 3in1                                  -        RM8.00
Koko Crunch (1)                        -        RM15.00
Lunch                                       -        RM40.00
                                                          _______
Total                                                 RM730.00
                                                          -----------

No comments:

Post a Comment